Ledig tjänst: Universitetslektor i norska och norsk litteratur, Helsingfors, FIN

Published 20 February 2023
Helsingfors universitet

Helsingfors universitets humanistiska fakultet söker en universitetslektor i norsk och norsk litteratur för en tillsvidareanställning fr.o.m. 01-08-2023. Sista ansökningsdag: 29-03-2023.

Anställningen är placerad inom vetenskapsområdet nordiska språk på finskugriska och nordiska avdelningen. Universitetslektorn ansvarar för undervisningen i norska och norsk litteratur inom kandidatprogrammet i finskugriska och nordiska språk och litteraturer, magisterprogrammet i nordiska språk och litteraturer samt enligt överenskommelse även inom magisterprogrammet i översättning och tolkning.

Av den som anställs förutsätts enligt Helsingfors universitets instruktion lämplig doktorsexamen, förmåga att planera samt förmåga att meddela forskningsbaserad undervisning på hög nivå och vara handledare för examensarbeten.

Läs mer här: link