Ledig tjänst: Två doktorandanställningar i litteraturvetenskap vid Göteborgs universitet

Published 28 August 2023
Göteborgs universitetsbibliotek

Göteborgs universitet utlyser två doktorandanställningar i litteraturvetenskap med tillträde fr.o.m 01-02-2024. Ansökan ska vara inkommen senast: 15-09-2023.

Litteraturvetenskap vid Göteborgs universitet är en mångsidig forskningsmiljö. Främst studeras svensk och skandinavisk litteratur, men många arbetar också med litteratur från andra språkområden och med transkulturella och transmediala perspektiv inom ramen för ett vidgat litteraturbegrepp.

Doktorandanställningens mål är att doktoranden skall utveckla sådana kunskaper och färdigheter som fordras för att självständigt kunna bedriva forskning inom litteraturvetenskap samt att bidra till kunskapsutvecklingen inom ämnet genom framställandet av en vetenskaplig avhandling.

Läs mer om anställningen, behörighet och ansökan här: link

In English: link